Informatika az irodában.
Általánosságban egy kisvállalkozásnál berendezett irodában az adatok a munkavállaló laptopján, számítógépén találhatók. Az adatokról sok esetben semmilyen mentés nem készül. Az információ áramlás, fájlok megosztása kimerül az egymásnak küldött, vagy továbbított e-mailek tengerében. Egyes dokumentumok ennek köszönhetően gyakran többszörösen megtalálhatók a munkahelyi gépeken számos verzióban. A laptopok és munkaállomások nem rendelkeznek megfelelő védelemmel az internetről származó kártékony programokkal szemben. Egy vírusfertőzést követően akár egy vagy több számítógépen is adatvesztés következhet be.
A mellékelt hálózati diagram egy a fentiekben ismertetett hálózatot mutat be. Jól látható, hogy az egyes munkaállomásokon és laptopokon tárolják az adatokat, melyet ez a kép szemléltet a diagramon.
Jelen példa szerint nincs központi adattárolás, megosztás. Az adatokról nem készül biztonsági mentés. Az eszközök közötti kommunikáció kizárólag az interneten keresztül valósul meg.
Klasszikus példa egy “összedobott” irodai környezetre.
Minden működik, miért kellene ezt bolygatni?
A következő cikkben egy kisvállalkozás által megvalósított, és bevezetett adattárolási megoldás ismertetése olvasható.