Tartalomjegyzék
Költséghatékony adattárolás, adatmentés és hatékonyság területén találni egy eszközt ami képes mindhárom esetben megállni a helyét nehéz találni. A Synology eszközök segítségével egyszerűen lehet hatékony informatikai rendszert kiépíteni és üzemeltetni. A NAS-ra egy adott feladat elvégzésére alkalmas eszközként tekintenek, pedig ezzel ellentétben egy vagy több Synology NAS lényegesen többet képes nyújtani az adattárolás, adatmentés, és csoportmunka területén.
1. Vállalati informatika.
Hardver, szoftver
Jellemzően a kis és középvállalkozások informatikai eszközeinek, szoftvereinek beszerzése ad-hoc módon történik. Ez alatt azt értem, hogy a hétköznapi munka során felmerülő igények, és esetleges problémák megoldása során csak az adott feladat, probléma kerül előtérbe, amit lehetőleg gyorsan és olcsón kell megoldani.
Adattárolás
Gyakori probléma, hogy nincs központi adattárolás, vagy ha van is az kaotikus. Az adatok tárolása során nem fordítanak kellő figyelmet a megfelelő séma kialakítására. Idővel ez az adatok többszörös duplikálását eredményezi, amely növekvő tárhelyigényt eredményez, valamint gátolja az archiválás megfelelő végrehajtását.
Adatbiztonság
A legtöbb esetben az adatbiztonság, adatvédelem kimerül antivírus, vagy tűzfal szoftverek beszerzésével, melyekkel a klienseket védik csupán. A vállalati adatokról részlegesen, vagy egyáltalán nem készül biztonsági mentés. Nem alkalmaznak jogosultságokat (ACL) az adatokhoz minden dolgozó hozzáfér.
Csoportmunka
Szinte minden vállalkozásnál szükség van a dolgozók közötti kommunikációra. A kommunikáció azonban egyetlen módon történik, ami kimerül az egymásnak küldött e-mailekben. A munkával kapcsolatos állományok számos verziója található a munkavállalók számítógépén, gyakran a levelező programokban. Az adatok megosztása az elérhető szolgáltatók által biztosított (ingyenes) platformokon történik.
Azon vállalkozások, amelyek szükségesnek tartják az informatikai háttér megfelelő megvalósítását ismeret hiányában sokszor különálló megoldásokat alkalmaznak adattárolásra, adatmentésre, csoportmunkára. Ez a megközelítés viszont a legtöbbször több anyagi erőforrást igényel.
2. A Synology megoldásai
A Synology elkötelezett híve annak, hogy komplex, hatékony és megbízható szolgáltatásokkal segítse a vállalkozásokat a megfelelő háttér megvalósításában többek közt az alábbi területeken:
központi adattárolás
magas szintű adatvédelem
adatok elérése bárhonnan
platformfüggetlen adatelérés
biztonsági mentési megoldások*
hatékony munkavégzés
adatok biztonságos megosztása
*A Synology biztonsági mentési megoldásai nem csak a központilag tárolt adatok mentésében, hanem a vállalat valamennyi eszközének védelmében segít, legyen az egy szerver, virtuális gép vagy akár egy laptop.
3. Költséghatékony vállalati megoldás
A Synology által fejlesztett NAS eszközök ötvözik mindazon tulajdonságokat, amelyek lehetővé teszik egy vállalkozás adatainak tárolását és védelmét. Mindezek mellett számos eszközt biztosítanak a munkavégzés során felmerülő igényekre. Ha figyelembe vesszük az eszköz bekerülési költségét (hardver) valamint a DSM rendszer nyújtotta szolgáltatásokat (szoftver) és ezt összevetjük a piacon található megoldásokkal láthatóvá válik, már egyetlen eszköz beszerzése is lényeges költségcsökkentő tényezővé válik.
Tárhely
A Synology NAS nagy teljesítményű és egyszerűen használható adatkezelési megoldásokat kínál, amelyekkel hatékonyan tárolhatja, kezelheti és használhatja növekvő adattárát.
Minden iparág átalakulásának a középpontjában az adatok állnak – és itt kap kiemelkedően fontos szerepet a Synology. Tevékenységének középpontjában az a célkitűzés áll, hogy lehetőséget adjon az adatok kezelésére és védelmük biztosítására bárhol a világon. A Synology egyedülálló lehetőséget nyújt a vállalkozások számára az adatok kezelésére, védelmére és megóvására, legyen szó flash-meghajtókon, merevlemezeken vagy akár többszörös felhőarchitektúrákban tárolt adatok hozzáférésének biztosításáról – a digitális világ exponenciálisan növekvő adatmennyiségének megfelelő léptékben.
Synology Hybrid RAID (SHR)
A Synology NAS-ok számos RAID funkciót biztosítanak, melyek közül saját fejlesztésű technológiájuk az SHR rugalmas kezelést tesz lehetővé a felhasználóknak..
Az SHR a RAID automatikus kezelésére kifejlesztett rendszer, amely a hagyományos RAID-megoldásokhoz képest jelentősen leegyszerűsíti a kötetek kiosztását. Még a különböző RAID szintek finomságait nem ismerő felhasználóknak is megkönnyíti a RAID kezelését, a tömb bővítését, és a tárolókapacitás hatékony kihasználását.
Fájlszolgáltatások
A Windows, macOS és Linux felhasználók hálózaton keresztül, az elterjedt fájlprotokollok (például SMB, AFP, NFS stb.) használatával is könnyedén elérik a Synology NAS eszközön tárolt fájlokat.
Synology megoldások a tartalmi együttműködéshez
Az adatok tárolásán és a biztonsági mentéseken kívül a Synology elkötelezett a CCP kifejlesztése mellett, hogy megfeleljen a fájlegyüttműködés, -megosztás és -szinkronizálás általános vállalati igényeinek.
A Synology Drive egy átfogó fájlkezelő megoldás, amely a Synology NAS-hoz tartozik. Egyesít több fájlportált a Synology NAS rendszeren és központi fájlportálként szolgál, ahol a felhasználók bármikor és bárhol hozzáférhetnek, szinkronizálhatnak és megoszthatnak fájlokat webböngészőből, számítógépes kliensekből és mobilalkalmazásokból testreszabott beállításokkal, ezáltal növelve a munka hatékonyságát és termelékenységét. Ellentétben a legtöbb helyszíni felhővel, amelyek költséges és dedikált infrastruktúrát igényelnek a Synology Drive a legtöbb Synology NAS modellen elérhető és integrálható a vállalatok meglévő üzleti környezeteivel, például a Windows AD-vel vagy az LDAP-val, így megkímélve a más rendszerekre való átállással vagy vásárlással járó gondokat. A Drive intuitív felhasználói felülettel rendelkezik a kezeléshez. Az együttműködési eszközök, leegyszerűsítik az adatkezelést a Synology NAS-on, és szinkronizálják az adatokat több eszköz között. Értékének és funkcionalitásának maximalizálása érdekében a Drive számos DiskStation Manager (DSM) csomaggal van integrálva, köztük a Synology Office, a Synology Universal Search és a Synology Hyper Backup.
4. Mérje fel vállalkozását!
A vállalat rendelkezik központi adattárolással?
Az adatok tárolására, archiválására van kidolgozott séma?
Könnyű az adatok naprakészen tartása, előkeresése?
Az adatokhoz csak az irodában fér hozzá?
Biztonságosan fér távolról az adatokhoz?
Partnereivel, ügyfeleivel kell adatot megosztani?
Használ felhő szolgáltatásokat, ami plusz költséget jelent?
A vállalati adatokról készül biztonsági mentés?
Egy laptop, vagy számítógép meghibásodása okozhat adatvesztést?
Hatékony a dolgozók közötti kommunikáció, csoportmunka?
5. Kérdése van?
Amennyiben felkeltették az érdeklődését a fenti kérdések és szeretne válaszokat kapni az egyes kérdések megoldására, akkor vegye fel velem a kapcsolatot. Több mint 10 éves szakmai tapasztalattal rendelkezem többek között az adattárolás, és dokumentum kezelés területén.
Amiben a segítségére tudok lenni:
- Adattárolási és archiválási séma kidolgozása, meglévő adattárolás felmérése.
- Biztonsági mentési megoldások megismertetése Synology alapon (3-2-1 mentés).
- Csoportmunka hatékonyságának növelése
- Eszközméretezés és beszerzés
- Eszközbeállítás konfigurálás
- Privát felhő kialakítása
- Egyedi rendszer adatok, információk tárolására, feladatok kezelésére
6. Kérdések és válaszok
A Synology NAS eszközökön egy webes alapú operációs rendszer fut. Az asztali számítógépeknél megszokott, többfeladatos DSM problémamentes fájlmegosztást, hatékony biztonsági mentési funkciókat és integrált virtualizációs megoldásokat biztosít, ráadásul sziklaszilárd biztonsági funkciókkal is rendelkezik. A DSM különböző professzionális szintű alkalmazásokat és eszközöket kínál a vállalati felhasználók számára, ráadásul mindezek használatát a technológiához kevésbé értő személyek is egyszerűen megtanulhatják.
A felhőszolgáltatások növekvő népszerűsége átalakította a csapatmunkát a fájlok bárhonnan és bármikor történő eléréséről és megosztásáról a tartalomközpontú együttműködésre. 2017-ben a Gartner átnevezte a vállalati fájlszinkronizálási és -megosztási piacot CCP – Content Collaboration Platform (Tartalom-Együttműködési Platform) piacra, válaszul a piaci alkalmazások fejlődésére. A CCP-t tartalomközpontú platformként határozták meg, amely biztonságos fájltermelékenységet és tartalom-együttműködést tesz lehetővé egyének és csapatok számára.
Kérdésed van a témával kapcsolatban?
Vedd fel velem a kapcsolatot az alábbi elérhetőségek egyikén!